PAGINI ASCUNSE

" Daca nu as fi scris, starile depresive pe care le-am avut în viata m-ar fi dus fara indoiala la nebunie sau la ratare completa... Important a fost scrisul ca terapie."

sâmbătă, 21 mai 2011

Despre fidelitate

fidelity |fəˈdelətē|
noun
faithfulness to a person, cause, or belief, demonstrated by continuing loyalty and support : he sought only the strictest fidelity to justice.
• sexual faithfulness to a spouse or partner.
• the degree of exactness with which something is copied or reproduced : the 1949 recording provides reasonable fidelity.
ORIGIN late Middle English : from Old French fidelite or Latin fidelitas, from fidelis ‘faithful,’ from fides ‘faith.’ Compare with fealty .






De fiecare dată când aud comentarii despre "fidelitate" mă năpădește un sentiment de frustrare profundă. Fidelitatea mi-e un soi de subiect tabu, unul căruia îmi este absolut imposibil să îi dau un verdict definitiv si poate irevocabil. O afacere cumplită de altfel, căci nimic nu reuseste să mă scoată mai mult din minți decât absența unei opinii, unui crez într-un anume context.
Problema mea e că nu reușesc să pătrund bine sensul. De ce oamenii caută fidelitatea, de ce o impun? Am auzit de nenumărate ori că e o formă de manifestare a respectului față de persoana pe care o ai alături.
DE CE, mă întreb eu…

Ok, să clarificăm în primă fază câteva aspecte ale problemei. Rostind fidelitate, fac de fapt referire la un cuplu și mai mult decât atât la prezența sau absența unui raport sexual extern cu o persoana care în acest film nu are decât rolul păpuși gomflabile,unul fără îndoială nesemnificativ și fară accesorii de natura emoțională. Toate celelalte povești, care derivă de la capacitatea unora de a iubi în concomitent două persoane diferite, le lasăm altor dezbateri.

Așadar - de ce e vazută ca o formă de respect? De când partea noastră sexuală, pur fizică, face sinapsă cu respectul. De când impulsul sexual, diminuează intensitatea sau valabilitatea unor sentimente bine înrădăcinate, ce au o bază reală, obiectivă. De când o partidă te poate trasforma în altcineva sau de când un orgasm a devenit atât de intens cât să îți poată spăla creierul?
Evident că poți ajunge să conștientizezi că relația pe care o ai te nemulțumește, că nu îți dă nici pe jumătate din ceea ce îți dorești cu adevarat, din ceea ce îți trebuie pentru a fi cu adevărat fericit. Asta e valabilă pentru aproximativ 99% din cazuri, doar că defensivi si neîncrezători cum sunt, bărbații nu trag linie niciodată ci rămân așa într-un stadiu de melancolie și-o viață dublă. Și oricum vine etapa asta mai mult ca o confirmare, ca un document oficial care să îi ateste stadiul precar al vieții pe care a ales-o în unanimitate de voturi.

Femeile în schimb au alt sistem. În general nu înșeală decât dacă stă altceva dincolo de asta. Nu o fac pur și simplu și asta pentru că ele nu simt impulsul acela care să strige vehement "hai cu procreerea!" .
Ca și de cealaltă parte a baricadei, o facem de cele mai multe ori din nevoia acerba de confirmări.
Confirmări ca aceea a capacității de a cuceri, de a impresiona.
Sau, cea pentru care votez eu, confirmarea că trăiește, că nu a uitat cum e să simtă, să respire. E un joc pur instinctual dar îl alegem pentru că e unicul spațiu care ne descătușează.

Și revin cu o aceiași întrebare, de ce să fii fidel? De ce să îti reprimi până și cele mai autentice impulsuri.
Eu nu am înșelat niciodată, nu atât din principiu, cât din comoditate. Mi s-a părut infinit mai simplu să pun punct unei relații care nu îmi dădea tot. De ce naiba oamenii aleg să facă compromisuri până și în aeastă sferă, îmi e  încă o mare necunoscută.

Eu zic deci așa, hai să trecem peste toată ipocrizia asta.
Dacă nu te simți deajuns pentru un om, las-o baltă, nu cere o semnătură pe un Certificat de Căsătorie și nu pretinde fidelitate de drept. Lucrurile nu funcționează așa.
Și dacă partenerul alege să îți fie fidel, respecta-i opțiunea; (poate e chiar ceea ce vrea).
Iar tu, dacă trăiști crezând că fidelitatea e un cult, ofer-o celuilalt dar NICIODATĂ doar pentru a o primi în schimb. Asta e doar o altă lege for losers. Nu se aplică în lumea reală! Dacă adopți un concept, fa-o cum trebuie, nu căutând susținători printre persoanele din public.

PS: Dacă reușește careva să surprindă legea proporționalității dintre dragostea adevărată si fidelitate să nu ezite cu prezentarea demonstrației. Ard de nerăbdare s-o văd și p-asta!

9 comentarii:

  1. 1. din respect fata de sine, fata de alegerea care ai facut-o. Din moment ce te implici intr-o relatie, alegi cea mai buna "oferta de pe piata". Persoana respectiva iti ofera maximul, dpv fizic si psihic. Nu iti lipseste nimic! Daca nu e asa, inseamna ca ai "standarde joase" sau esti disperat/plictisit, mai bine astepti.

    Ex: daca am bani suficienti sa-mi cumpar un Evo9, pai sunt satisfacut de alegerea mea si in timp ce conduc evo-ul nu visez la alta masina.

    2. din bun simt si consideratie fata de persoana cu care esti. daca inseli pt sani mai mari sau un instrument mai voluminos, asta spune totul despre locatia creierului tau. daca o faci pt un orgasm sau nush ce senzatii, inseamna ca ai probleme. Cu minimum de comunicare si interes, sexul intr-un cuplu se poate remedia, iti poti invata partenerul cum sa iti creeze placere, sa iti ofere ce iti doresti. Cu conditia sa poti comunica si sa iti doresti asta, cu adevarat. Daca nu poti sa o faci sau ti-e prea lene, ce naiba cauti in relatia respectiva? Com'on sexul nu e rocket science

    totusi, pana la urma, o viata ai, esti dator tie sa fii fericit(a) si sa te simti cat mai bine. Daca asta inseamna bungee-jumping sau sex in lift cu un strain, de ce naiba nu? dar daca dupa sex, te intorci tot la "incornorat(a)", sa continui sa minti/prefaci, gresesti fata de tine. Daca simti nevoia de altceva sau extra, ce mai cauti aici?

    RăspundețiȘtergere
  2. constientizez ca m-am abatut de la subiect, acesta fiind fidelitatea impusa, artificiala fata de cineva, nu "inselatul". Parerea mea e ca trebuie sa iti fii fidel tie in primul rand, sa te respecti si sa alegi ce e mai bun/atragator pt tine. Legat de partener, poti sa alegi, cel mult, sa fii corect, atat. Mai mult, nu-si are rostul, daca nu vine de la sine. Cine vrea sa aiba langa el o persoana care nu-si doreste cu adevarat sa fie acolo?

    RăspundețiȘtergere
  3. "legea proporționalității dintre dragostea adevărată si fidelitate"...

    'Dragostea adevarata" e doar un termen artificial, placebo, inventat ca poeziile, casatoria si telenovelele sa aiba un rost. De fapt, e o forma acuta de obsesie, un blocaj al creierului, o dependenta bolnava fata de un element, deseori complementar cu propria persoana, care se pliaza peste lacunele/lipsurile proprii. Cel mult o reactie chimica

    RăspundețiȘtergere
  4. sinonime pt fidelitate: inspiratie, noroc, resemnare, comoditate, ipocrizie!

    Esti intr-o relatie.
    intalnesti un tip/tipa interesant

    1. Daca iti spui: Am ceva mult mai bun acasa! Deci INSPIRATIE, NOROC cand ai ales prima oara.

    2. Daca iti spui: E mult mai bine decat ce am acasa.
    Ce sa fac? Raman cu a/al mea/meu, a) suntem de prea mult timp impreuna sau nu am chef s-o iau de la capat. COMODITATE! b) oricum n-am nicio sansa. RESEMNARE! c) iubesc (Atunci de ce ti-ai pus problema? IPOCRIZIE)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hahahaha... Credeam că m-am lungit eu cu postul ăsta. Uite aici polologhie :)
    Oricum nu mi-ai lăsat senzația că ar fi o replică, mai degrabă pare un file anexat.
    Aștept deci un contraatac (pe flancuri dacă se poate!)

    RăspundețiȘtergere
  6. te dezamagesc, nici un contra-atac, pt ca sunt de acord cu tine si conceptiile tale despre fidelitate. Totusi nu sunt de acord cu "inselatul", sa minti,sa-ti bati joc de o persoana. Daca apare ceva(cineva) mai interesant, de calitate superioara, "go for it", e ok, dar iti iei la revedere si abandonezi vechea tabara. Sau... aici ar fi un concept interesant, dar ma abtin

    RăspundețiȘtergere
  7. sau zici pe sleau care e treaba si gata...nush ce e asa greu: uite imi place de altu, vreau sa mi-o trag cu altu sau tu esti naspa...cam astea sunt variantele...fidelitatea e respectul de sine, e curatenia din ograda ta care te face in primul rand pe tine sa te simti bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. hey, patryk.... btw, discutiile astea sunt un exercitiu intelectual f bun, teoretic suna interesant. In practica, totusi intr-o relatie sunt 2! Adica, inca o parte implicata, cu propriile conceptii si nevoi, de care trebuie sa tii cont, intr-o oarecare masura, mai mica sau mare, totul depinde cat de mult esti dispus la compromisuri (sau cat de mult tii la persoana respectiva), ca sa ajungeti amandoi la un punct comun

    RăspundețiȘtergere
  9. pe scurt...socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ

    RăspundețiȘtergere